Over Bertine Blom

Bertine als spreker

Bewezen rendement van geluk voor persoonlijk en zakelijk succes

High Performance Expert

Onderzoeker

Schrijver

Chief Happiness Officer

Coach & Trainer

Spreker

mr. Bertine Blom

Bertine Blom, High Performance leider/coach
Bertine met Jigmi Y. Thinley (voormalig premier van Bhutan)
Bertine Blom interviewt Jigmi Y. Thinley, klik hier!

Jigmi Y. Thinley

Chief Happiness Officer

voormalig premier van Bhutan

Bertine Blom

aansturing op Bruto Nationaal Geluk

Spreker 'Rendement van Geluk'

Bertine ontmoet Jenn Lim, CEO van Delivering Happiness
Bertine Blom ontmoet Jenn Lim, klik hier!

Jenn Lim

Chief Happiness Officer

CEO Delivering Happiness, Chief Happiness Officer

Bertine Blom

mede-creator van het beroemde managementboek 'Delivering Happiness' van Tony Hsieh, de oprichter van online retailer Zappos

Spreker 'Rendement van Geluk'

Over Bertine

High Performance Expert

20 jaar werkervaring o.a. als High Performance executive coach en Business Consultant Business Excellence

Van mijn 25e tot 45 jaar heb ik veel ervaring opgedaan in diverse functies met als overeenkomstig kenmerk het (helpen) verbeteren van prestaties van organisaties, teams en individuen: ‘Samen op weg naar een TOP-organisatie!’

Lees meer...

Mijn uitdaging in mijn laatste functie in loondienst bij de ING groep als Business Consultant Business Excellence was het adviseren en begeleiden van veranderingsprocessen met als doel het succesvol verbeteren van de bedrijfsvoering. Thema’s waren hierbij strategie & businessmodel, cultuur & medewerkers, verdienmodel, sales & marketing, proces & efficiency, communicatie & positionering en leiderschap & gedrag. Centraal staat het behalen van zakelijke ambities van mijn klanten.

Vanuit visie, een duidelijk doel, een samenhang van activiteiten en focus op actiepunten die resultaten echt verbeteren adviseer ik graag bedrijven. Doelstellingen zijn o.a. het vergroten van: winstgevendheid, omzet, klantbeleving en KTV, ROI, medewerker tevredenheid, proces en efficiency. Maar hoe bereik je het beste deze resultaten?

Mijn expertise heeft zich verder ontwikkeld de afgelopen jaren met name bij het inzicht geven over het ‘wat’ en ‘hoe’ bij veranderingsprocessen op weg naar een High Performance Organisaties. ‘HPO’s’ hebben als kenmerk bovengemiddelde resultaten op langere termijn (intern gericht).

Daarnaast adviseer ik over het behalen van een excellente klantbeleving door opzetten van Customer Journey’s en het structureel inbouwen van WOW-momenten (geluksexplosies) voor klanten op hun Momenten van de Waarheid (extern gericht).

Ik heb tevens jarenlange ervaring als High Performance Coach bij Nationale-Nederlanden en diverse H.P.O. opleidingen gedaan o.a. bij het High Performance Center en ISBW. De resultaten van de onderzoeken van André de Waal over High Performance Organizations hebben mij steeds meer aangesproken m.n. waarin hij aangeeft dat organisaties allereerst ‘geschikt’ moeten zijn voor mensen willen ze ‘high performing’ kunnen worden.

De ‘harde’ kern van groei en succes zit hem in het rendement van ‘geluk, passie en gedrag’ van medewerkers als succesfactor voor (H.P.O.) organisaties. Helaas is deze geluksfactor vaak de ‘vergeten’ factor in organisaties en wordt als ‘soft’ weggezet. Geluk is immers iets voor thuis en privé.

Voor mij reden het hier niet bij te laten zitten en mij verder te specialiseren als “Chief Happiness Officer’ aan de EUR in de factor ‘rendement van geluk’. Mijn passie is het om organisaties, werknemers, klanten en mensen gelukkiger te maken en vanuit geluk het (HPO) rendement te behalen. Vanuit wetenschappelijk bewezen inzichten blijkt geluk maakbaar te zijn en dus niet zo ‘soft’ als we vaak denken. Organisaties kunnen hier hun voordeel mee doen om in een door mij ontwikkelde ‘Route Happiness’ geluksbeleid te hanteren.

‘Samen op weg naar een succesvolle én gelukkige High Performance Organisatie!’

Specialismen: Coaching | Training | Consultancy | Business Excellence | Seminars | positionering | managementcoaching | klantbeleving | high performance | communicatie | Customer Experience Management | Changemanagement | rendement van geluk | passie | verbeteren |

Chief Happiness Officer

Nieuwe expertise als Chief Happiness Officer vanaf 2014

Mijn ‘hogere doel’ (purpose) als ‘Chief Happiness Officer’ na mijn studie aan de ESAA, is om ook mijn bijdrage te leveren de wereld elke dag een beetje gelukkiger te maken. In mijn onderneming betekent dat ik samen met mijn klanten opleidingen aanbiedt met als doel gelukkige organisaties, teams, medewerkers en dolgelukkige klanten. En.. met een hoog rendement voor ogen! Door een ‘Happiness Route’ te doorlopen kom je ook vanzelf dichtbij de hoogste financiële winst. Geluk is hierbij niet ‘soft’ maar cruciale voorwaarde voor prestatieverhoging en behalen van de High performance Status als organisatie of in business met excellente klantbeleving. Hierbij zien we momenteel veel belangrijke geluksfactoren in diverse branches waar ik graag mijn bijdrage aan lever.

Lees meer...

Mijn grootste uitdaging voor zakelijk geluk ligt bij het adviseren en begeleiden van veranderingsprocessen waarbij de klant eerst durft te kiezen voor geluk en daarna pas het succesvol verbeteren van bedrijfsvoering. Juist door happiness centraal te stellen haal je de persoonlijke en zakelijke ambities in je leven. Happiness voor een dubbel doel. Het verdubbelt je ‘winst’ op persoonlijk en zakelijk vlak.

Een speciaal geluksprogramma heb ik ontwikkeld voor jongeren tussen de 15 – 25 jaar. Door te helpen bij het maken van de juiste keuze tussen de 15 – 25 jaar in studie en werk bouwen zij aan een gelukkige toekomst. Cruciaal is hierbij inzicht te hebben in je persoonlijke drijfkracht, je passie, je motivatiekracht: waar wordt jij ten diepste door gedreven , waar zit voor jou je passie.. Vanuit die kracht kun je de juiste beslissingen nemen voor een gelukkige toekomst. Doe hiervoor de ‘Passion to profit’ analyse.

Mijn Happiness expertise heb ik verkregen door studie (ESAA/EUR ‘Rendement van geluk’), werkervaring en onderzoek door o.a. interviews bij professionals en het volgen van trainingen. Ook heb ik doe ik onderzoek met de Poweranalyse en de ‘Happinessanalyse’ voor organisaties, teams, individu en jonge mensen van 15-25 jaar. Later hoop ik daar over te kunnen publiceren.

‘Happiness’ zie ik als meest succesvolle persoonlijke én zakelijk businessmodel ter wereld. Zoals de ex-premier van Bhutan Jigmi Y. Thinley in mijn korte interview zegt: ‘Het is niet alleen mogelijk, het is noodzakelijk!’

Mijn beide specialisaties (High Performance Organisaties & Rendement van Happiness) komen zo bijeen:

De kern van groei en succes zit in het rendement van ‘geluk en passie’ van medewerkers & klanten als succesfactor voor (HP) organisaties.

‘Samen op weg naar een Doorbraak naar persoonlijk én zakelijk geluk en succes!

Specialismen: Coaching | Training | Consultancy | Business Excellence | Seminars | positionering | managementcoaching | klantbeleving | high performance | communicatie | Customer Experience Management | Changemanagement | rendement van geluk | passie | verbeteren |Happiness | passie | Doorbraak |

Waarom kiezen voor Bertine als spreker?

Kennismaking Bertine. Expertise: ‘Happiness (maakbaarheid van geluk)’ en ‘High performance organisaties’

Bertine heeft veel ervaring met het bouwen van High Performance Organisaties, teams en individuen. Daarnaast heeft zij studie en doet onderzoek naar de maakbaarheid van geluk gekoppeld aan persoonlijkheidsprofielen. De succesfacor ‘geluk’ wordt vaak vergeten omdat ongrijpbaar is wat dit oplevert (roze wolk gevoel) en onduidelijk hoe dit te implementeren in de dagelijkse praktijk. Op de vraag: ‘Hoe wordt u High Performance met bovengemiddeld rendement?’ is maar één antwoord mogelijk: bouw eerst aan geluk door passie, energie en plezier om te zetten in winst. Gevolg: gelukkige medewerkers, dolgelukkige klanten en meer geluk voor jezelf! ‘Turn passion into profits!

  • Spreker High Performance Organisaties

    Hoe bouw ik een H.P.O. met bovengemiddeld rendement op langere termijn?

  • Seminars en events..

    Interactief, inspirerend en vaak muzikale begeleiding of met entertrainment van andere professionals

  • Workshops en trainingen

    Samen leren en ontwikkelen met cases en doorvertalingen naar de praktijk

  • Certificering of PE punten

    Na het volgen van seminar, masterclasses etc

  • Daagt uit tot kiezen voor geluk als fundament voor een TOPprestaties

  • Inzicht in passie en veranderkracht door poweranalyse : onmisbaar!

  • Gebruikt graag entertainment en metaforen om boodschap kracht bij te zetten

  • Inspireert al meer dan 20 jaar als High Performance Coach, Businessconsultant en presentator

  • Al 10 jaar een erkende onderwijsinstantie en verstrekt PE-punten

Bertine biedt diverse events en seminars aan. Benieuwd ? Klik hier.

Video-impressies Bertine

voormalig premier van Bhutan

Stuur Bertine een bericht

  • Start uw happinessroute

  • Meer geluk, meer succes!

    Geluk in studiekeuze en werk

Welke ervaring heeft Bertine? (roloverlapping in functies)

Sr. Accountmanager (7 jaar)
Salesmanager (3 jaar)
Communicatie- en salestrainer (5 jaar)
High Performance Coach (7 jaar)
Business Consultant (3 jaar)
Chief Happiness Officer (2 jaar)
Gedragsexpert (10 jaar)
Cultuurcoach

De diensten die Bertine aanbiedt

Seminars

Inspirerende seminars voor grote groepen. Resultaat: veel inspiratie en morgen direct aan de slag!

Doelgerichte trainingen met beperkt aantal deelnemers

Trainingen/workshops

Doelgerichte resultaatgerichte training met beperkte groep

Inspiratie en inzicht voor een groot publiek, waarbij u de beleving van geluk daadwerkelijk zult ervaren

Events

Inspiratie en inzicht voor een groot publiek, waarbij u de beleving daadwerkelijk zult ervaren

Masterclass

Masterclasses

Verdieping in beperkte groep en vervolg mogelijkheid tot certificering

Businessdiners ‘Proeven van geluk’

Themadiners voor inzicht en inspiratie. Wijn en spijs als metafoor. Hospitality als metafoor voor klantgeluk. Samenwerking met vinoloog en chef koks.

analyse en assessments

Power- en happiness analyses

Verdieping in organisatie-, team en persoonlijke kracht en geluk. Inzicht in klanten. Cruciaal inzicht als start voor maatwerkontwikkeling.

Business-geluk en meer rendement!

Uw organisatie vraagstuk is altijd het onderwerp van mijn seminar!

Inzicht in de drijvende kracht van uw organisatie, uw teams en uzelf
Strategie om hét verschil te maken!
Gelukkige en loyale klanten
Bovengemiddelde prestaties: Op weg naar een TOPbusiness!
Innovatie en nieuw businessmodel

We laten het échte overtuigen aan onze klanten over…

Mijn klanten aan het woord

Bertine heeft op betrokken en creatieve wijze een ‘Route naar Succes’ ontwikkeld voor accountantskantoren om haar clienten op succesvolle wijze online bedrijfsfinancieringen te kunnen adviseren en hen hierin te begeleiden. Deze Route naar Succes wordt in diverse abonnementstypes (goud, zilver en brons) aangeboden.

Korstiaan Zandvliet
Korstiaan ZandvlietCEO Symbid CorporationSymbid

‘Bertine biedt een Hapinness route die haar klanten echt verder kunnen helpen in het behalen van persoonlijk of zakelijk rendement!

Verbetertraject voor meer rendement
Verbetertraject voor meer rendementVerbeteren door geluk centraal te stellen

Door de praktische coaching en begeleiding van Bertine heb ik mij sterk ontwikkeld in persoonlijke profilering, zowel intern als extern. Dit heeft uiteindelijk geresulteerd in promotie tot partner als wel de verdere uitbouw van mijn cliëntenportefeuille.

Stefan van Huizen AA
Stefan van Huizen AApartner Grant ThorntonGrant Thornton

‘Bertine heeft veel ervaring als High Performance Coach die leidinggevenden van strategisch advies voorziet om bovengemiddeld rendement te behalen.’

Excellente prestaties
Excellente prestatiesHoe bouw ik een HPO?

Bertine heeft de directie van SynCount op constructieve wijze begeleid en uitgedaagd tijdens de module Strategie en implementatie. Zij heeft ons geholpen in een aantal modules constructieve keuzes te maken om samen met onze medewerkers verder te bouwen aan een succesvolle organisatie, waarbij onze (toekomstige) cliënten centraal staan. Hierbij staat het ontwikkelen van nieuwe dienstverlening, zoals de SynCount Business Academy, hoog op de agenda. Tevens heeft zij een aantal inspirerende seminars verzorgd zoals ‘Op weg naar een High performance organisatie’ en’ Ga voor Goud voor je cliënten!’

Drs. Sander Koeleman
Drs. Sander KoelemanPartner SynCount

Bertine als schrijver van directie-speeches en mede-designer van businessschilderijen mét speech (storytelling)?

Nadere kennismaking Bertine. Expertise: ‘Directiespeeches en businessschilderijen ‘

Bertine heeft naast haar kennis op het gebied van ‘High Performance Organisaties’ en ‘Rendement van geluk’ ook een creatieve kant. Nieuwe businessmodellen en managementvisies visualiseert zij samen met Huub in schilderijen. Daarnaast schrijft zij de bijbehorende speeches. Zo ontstaat een expositie gebaseerd op thema’s die spelen binnen uw organisatie. Eén beeld zegt meer dan 1000 woorden! Storytelling… Voor inspiratie die leidt tot daadkracht… en nieuwe betere business! Zie hieronder voor een aantal thema’s…

  • Thema schilderij: Doelgericht vooruitzien: waarin maak jij het verschil?

  • Thema schilderij incl. speech: De toekomst van uw organisatie..

  • Thema schilderij incl. speech: Inzicht in je ware gezicht!

  • Thema schilderij: Koning klant is dood! Leven de koning!

  • Thema schilderij: De sleutel naar een gouden toekomst!

Bertine biedt diverse inspirerende businessexposities aan en directie schilderijen inclusief bijbehorende speeches. Benieuwd ?

Facebook IconYouTube IconBezoek de zakelijke LinkedIn pagina van Huub van den BergBezoek de zakelijke LinkedIn pagina van Huub van den BergBezoek de zakelijke LinkedIn pagina van Huub van den BergBezoek de zakelijke LinkedIn pagina van Huub van den Berg