Movir ‘Op weg naar een afdeling die hét verschil maakt in samenwerking, passie en plezier!’
‘Als je altijd doet wat je altijd deed, zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.’ Tijdens dit inspirerende seminar wordt niet alleen een nieuw traject ingeluid maar leren de medewerkers vooral ook hoe ze hun werkplek interessanter, speelser, energieker, klantgerichter én winstgevender kunnen maken.
Het Seminar en bijbehorend trainingsprogramma ‘Winnend samenwerken door meer passie en plezier!’ maakt werken leuk, de invloed op de teamspirit, service en rendement is ongekend.
Resultaat: meer rendement door passie en plezier bij de teams van Movir!!
Klant
Movir: Verzekeraar voor vrijeberoepsbeoefenaars, gespecialiseerd in arbeidsongeschiktheidsverzekeringen.
Rendement door ‘The Happy Way’ met passie en plezier rendement verhogen van teams en afdelingen.
Voor meer informatie over de organisatie Movir: Website Movir
Taak en doelgroep
Trainingsprogramma Movir :
‘ Op weg naar een afdeling die hét verschil maakt naar klanten en collega’s, in een werkomgeving van echte samenwerking, passie, energie en vooral heel veel plezier!
Doelgroep:
Medewerkers van diverse teams van de Movir die een wezenlijke verandering in hun houding willen creëren waardoor
- er meer gelachen gaat worden op de afdeling en
- een betere samenwerking ontstaat die energie genereert
Specifieke thema’s van trainingsprogramma
Diverse workshop thema’s:
- Van werken naar entertainen!: Lol hebben, spontaan en creatief zijn. The Happy Way laat je lachen!
- Menen blij maken : Je wilt iets speciaals doen voor je klanten, gasten of collega’s. Je geeft ze iets wat ze niet verwacht hadden en niet snel zullen vergeten.
- Erbij zijn: Je wilt helemaal gefocust zijn op de persoon of taak die je hebt. Je luistert aandachtig en laat geen kansen lopen!
- Bewust houding kiezen: Kies wat je doet en wie je wilt zijn en neem verantwoordelijkheid voor jouw houding ten aanzien van je klanten, werkgever en collega’s. Een positieve houding is een keuze!
Resultaten
Resultaten:
Wat neem je mee vanuit de training:’ Op weg naar een afdeling die hét verschil maakt!’
Jouw persoonlijke bijdrage aan passie, energie en plezier tijdens het werk in je werk bij Movir. Je weet hoe je dit zichtbaar kunt uitstralen naar zowel klanten als collega’s! Vanuit de Happy Filosofie die in jouw DNA zit.
- De 4 ‘Happy’ pijlers actief gebruiken voor een leukere, energieke werkomgeving.
- Met jouw nieuwe ‘Happy’ houding het onderscheidende verschil maken.
- Jouw energie op een positieve manier overbrengen op anderen.
- Meer passie, energie en plezier overdragen dankzij de Happy methode.
- En natuurlijk betere resultaten boeken!
Wanneer was het traject bij Movir een succes?
Samenvattend:
- Als we met plezier ons werk doen en er gelachen wordt
- Als je met energie naar huis gaat in plaats van leeg getrokken
Werkwijze
Werkwijze:
Nadat iedereen vanuit het individu echt heeft gekozen voor ‘The Happy Way’ met passie, plezier en positieve houding zijn we in de volgende stap het gaan doorvertalen naar de afdeling in het geheel.
Relevante vragen waren in deze fase: ‘Wat zijn de kernwaarden (bv klantgericht, professioneel, verrassend, out of the box, respectvol etc) waar wij als afdeling voor staan?’ ‘Wat bindt ons en hoe gaat de klant het beleven?’ Het is een boeiende zoektocht geworden waarbij we hebben kunnen aanhaken bij de Happy Way filosofie.
Inspiratie haalden we uit een voorbeeld van Transavia en een ander bedrijf waar de positieve gedragsverandering heeft gewekt. De vertaling van nieuwe kernwaarden naar concreet gedrag: wat kunnen klanten en collega’s van je verwachten zodat je de kernwaarden ook echt gaat beleven. Dus van individu naar afdeling.
We konden steeds verder omdat het merendeel mee wilde om te komen tot een (her)nieuwd geheel en zo hadden alle vervolgstappen ook zin in het bereiken van de ambities.