Strategie, businessmodel en innovatie
Hoe stellen we een toekomstvisie op met een innovatieve strategie, waarbij de strategie en implementatie wordt aangepast aan de nieuwe marktomstandigheden? Welke keuze maken we in nieuwe dienstverlening en wat is ons businessmodel?
Mogelijke vraagstukken
Hoe zorg ik voor de juiste strategie met focus op toekomst in deze wereld die snel veranderd?
Herkent u de onderstaande situaties?
- Hebben wij eigenlijk wel een uitdagende missie en visie geformuleerd?
- Wat is onze huidige strategie en is deze nog wel houdbaar?
- Hoe spelen we succesvol in op nieuwe marktomstandigheden?
- Hoe implementeren we een nieuwe strategie? Denken kunnen we goed maar daadwerkelijk zorgen dat de nieuwe strategie gaat werken is best moeilijk!
- Hoe krijgen we de nieuwe strategie gecommuniceerd naar onze medewerkers en klanten ?
- Is er een strategisch plan dat het verschil kan maken?
- Zijn de medewerkers wel bereid tot veranderen? Mensen willen wel veranderen maar niet veranderd worden… Hoe pak ik dat aan ?
- Wat zijn de kansen in de markt? Heb ik dat wel voldoende helder?
- Wat kan ik leren van andere strategieen van succesvolle bedrijven?
Dit zijn slechts enkele voorbeelden van vraagstukken die wij regelmatig tegenkomen. Omdat de achterliggende problemen en wensen per geval verschillen, implementeert Partners in Doorbraak voor bovenstaande vraagstukken regelmatig maatwerk oplossingen. Een onderdeel dat we in bovenstaande situaties vaak toepassen is de Business Doorbraak BOOST methode..B.O.O.S.T. = Bootcamp – Onderzoek – Opleiding – Succesroute – Target halen
Hoe maak ik een strategisch plan?
Hoe formuleer ik een misie en visie?
Herkent u de onderstaande situaties?
- Hoe formuleer ik een missie en visie?
- Hoe communiceer ik deze nieuwe missie en visie krachtig met de medewerkers?
- Voelen de medewerkers zich verantwoordelijk voor de nieuwe strategie?
- Wat maakt een strategie onderscheidend en succesvol?
- Moet de strategie worden aangepast aan nieuwe marktomstandigheden?
Dit zijn slechts enkele voorbeelden van vraagstukken die wij regelmatig tegenkomen. Omdat de achterliggende problemen en wensen per geval verschillen, implementeert Partners in doorbraak voor bovenstaande vraagstukken regelmatig maatwerk oplossingen. Onderdeel die we in bovenstaande situaties vaak toepassen is een strategische analyse en slagkracht directiemeting
Hoe maak ik een externe analyse en breng ik mijn concurrentie in beeld?
Herkent u zich in de volgende vraagstukken?
- Wat is mijn focus in marktgebieden?
- Hoe doet de concurrentie het op dat gebied?
- Wie zijn mijn belangrijkste concurrenten?
Andere vraagstukken? Neem contact op!