Beschrijving
Doel
Hoe haal ik meer (opdrachten) uit een adviesgesprek? Het lijkt zo eenvoudig maar schijn bedriegt. In de praktijk is adviseren een complex geheel van uiteenlopende factoren. Tijdens deze training leert u het adviesgesprek planmatig op te bouwen, vanaf de voorbereiding tot en met het nazorggesprek. Doel is om samen met uw cliënt tot de beste structurele oplossingen te komen. U leert te denken, te acteren, te reageren en te anticiperen vanuit uiteenlopende adviessituaties en diverse typen cliënten waar u als accountant mee te maken kunt krijgen. De basis hiervoor is uw zelfkennis en effectief kunnen inspelen op diverse vormen van cliëntgedrag. Uw resultaat: meer rendement uit uw adviesgesprek en een intense klantenbinding.
Inhoud
Na deze intensieve training kunt u:
- Gefaseerd een adviesgesprek voeren
- De invloed van uw eigen gedrag sturen
- Effectief inspelen op besluitvormende teams
- Het doelgericht openen van uw gesprek
- Uw bedrijf en uzelf met enthousiasme (opnieuw) introduceren
- Vraag – en luistertechnieken hanteren om de totaalbehoefte van uw cliënten te inventariseren
- Een overtuigende presentatie verzorgen gericht op totaaladvies
- Bezwaren van cliënten ombuigen naar verkoopkansen
- Adviesgesprekken doelgericht afsluiten
- Meer opdrachten halen uit goede after sales
Werkwijze
De training begint met een beknopte gedragsanalyse om inzicht te krijgen in de effectiviteit van uw gedrag in adviesgesprekken.Tijdens deze training worden theorie en praktijk in hoog tempo afgewisseld. Er zal een reeks van gevarieerde praktijkoefeningen worden gedaan. Daarmee zult u diverse fasen van het adviesgesprek intensief trainen. De training eindigt met een persoonlijk actieplan.
Aantal deelnemers
maximaal 12
Duur
14.00 – 21.00 uur
Data
Zie agenda of informeer naar maatwerk of incompany trajecten
PE-punten
Met deze training verkrijgt u 6 PE-punten.
Certificaat/diploma
Na het afronden van deze cursus verkrijgt u een certificaat.
Overige informatie
Vakgebied
Communicatieve vaardigheden
Cursusprijs
€ 395,- (excl. BTW)
Deze training verdient zich al direct terug door veel meer opdrachten uit een adviesgesprek!
Het lijkt zo eenvoudig maar schijn bedriegt. In de praktijk is adviseren een complex geheel van uiteenlopende factoren. Tijdens deze training leert u het adviesgesprek planmatig op te bouwen, vanaf de voorbereiding tot en met het nazorggesprek. Doel is om samen met uw cliënt tot de beste structurele oplossingen te komen. U leert te denken, te acteren, te reageren en te anticiperen vanuit uiteenlopende adviessituaties en diverse typen cliënten waar u als accountant mee te maken kunt krijgen. De basis hiervoor is uw zelfkennis en effectief kunnen inspelen op diverse vormen van cliëntgedrag. Uw resultaat: meer rendement uit uw adviesgesprek en een intense klantenbinding.
Doel
Meer (opdrachten) uit een adviesgesprek door het adviesgesprek planmatig op te bouwen, vanaf de voorbereiding tot en met het nazorggesprek.
Doel is om samen met uw cliënt tot de beste structurele oplossingen te komen. U leert te denken, te acteren, te reageren en te anticiperen vanuit uiteenlopende adviessituaties en diverse typen cliënten waar u als accountant mee te maken kunt krijgen. De basis hiervoor is uw zelfkennis en effectief kunnen inspelen op diverse vormen van klantgedrag.
Uw resultaat: meer rendement uit uw adviesgesprek en een intense klantenbinding.
Inhoud
Na deze intensieve training kunt u:
- Gefaseerd een adviesgesprek voeren
- De invloed van uw eigen gedrag sturen
- Effectief inspelen op besluitvormende teams
- Het doelgericht openen van uw gesprek
- Uw bedrijf en uzelf met enthousiasme (opnieuw) introduceren
- Vraag – en luistertechnieken hanteren om de totaalbehoefte van uw cliënten te inventariseren
- Een overtuigende presentatie verzorgen gericht op totaaladvies
- Bezwaren van cliënten ombuigen naar verkoopkansen
- Adviesgesprekken doelgericht afsluiten
- Meer opdrachten halen uit goede after sales
Accountantskantoren, belastingadviseurs, administratiekantoren en samenwerkende partners
Werkwijze
De training begint met een beknopte gedragsanalyse om inzicht te krijgen in de effectiviteit van uw gedrag in adviesgesprekken.Tijdens deze training worden theorie en praktijk in hoog tempo afgewisseld. Er zal een reeks van gevarieerde praktijkoefeningen worden gedaan. Daarmee zult u diverse fasen van het adviesgesprek intensief trainen. De training eindigt met een persoonlijk actieplan.
PE-punten
Met deze training verkrijgt u 6 PE-punten.
Na afloop krijgt u een certificaat
Beoordelingen
Er zijn nog geen beoordelingen.