Over Huub
High Performance Expert
De afgelopen 10 jaar heb ik veel ervaring opgedaan in diverse projecten met als overeenkomstig kenmerk het (helpen) verbeteren van prestaties van (accountants)organisaties, teams en individuen: ‘Samen op weg naar een TOP-organisatie!’
Lees meer...
Mijn grootste uitdaging ligt bij het adviseren en begeleiden van veranderingsprocessen met als doel het succesvol verbeteren van bedrijfsvoering (ook of juist van een 8 naar een 9+). Centraal staat het behalen van zakelijke ambities van mijn klanten.
Vanuit visie, een duidelijk doel, een samenhang van activiteiten en focus op actiepunten die resultaten echt verbeteren adviseer ik bedrijven. Doelstellingen zijn o.a. het vergroten van: winstgevendheid, omzet, klantbeleving en KTV, ROI, medewerker tevredenheid, proces en efficiency.
Mijn speciale interesse gaat uit naar het ontwerpen van nieuwe business modellen (gebaseerd op het Business Model Canvas) om zo de concurrentie voor te blijven en organisaties te laten floreren en te transformeren tot High Performance Organisaties. Het inbouwen van WOW-momenten voor klanten is daarbij een belangrijke uitdaging waarmee ik organisaties graag ondersteun. Enerzijds door creatief mee te denken en anderzijds door het personeel hierin te trainen en processen hierop in te richten.
De kern van groei en succes zit in het rendement van ‘geluk en passie’ van medewerkers als succesfactor voor (HP) organisaties.
‘Samen op weg naar een succesvolle én gelukkige TOP-organisatie!’
Specialismen: Coaching | Training | Consultancy | Business Excellence | Seminars | Positionering | Business Model Canvas | Supercoaching | Klantbeleving | High Performance | Communicatie | Customer Experience Management | Changemanagement | Rendement van Geluk | Verbeteren | Happiness | Creativiteit | Doorbraak |
Chief Happiness Officer
Huub van den Berg is oprichter van de Management Advice Group (MAG) en heeft in de afgelopen 10 jaar vele bedrijven waaronder accountants- en verzekeringskantoren begeleid in het ontwikkelen van een nieuwe strategie, het verbeteren van bedrijfsrendementen en het vergroten van de verkoopkracht.
Lees meer...
Huub heeft de afgelopen 10 jaar vele bedrijven begeleidt naar High Performance Organisatie (HPO). Dit zijn bedrijven die bovengemiddeld presteren ten opzichte van hun branchegenoten gedurende een langere periode. Huub: ‘Het is fantastisch om te zien hoe bedrijven groeien en beter gaan presteren. Wat echter opvalt is het enthousiasme waarmee door de leiding zo’n traject gestart wordt, en de weerstand die dan vaak ontstaat bij de medewerkers waardoor het traject vaak moeizaam van start komt. Zodra de resultaten zichtbaar worden wakkert het enthousiasme weer aan. Om weerstand bij noodzakelijke veranderingsprocessen te verkleinen en zelfs weg te nemen is het belangrijk te starten met een focus op het geluk van uw medewerkers. Door te focussen op het geluk van uw medewerkers ziet u het ziekteverzuim dalen, de werksfeer en de samenwerking verbeteren. Uw medewerkers worden productiever, creatiever en we zien de rendementen welhaast als vanzelf toenemen.’ Huub ziet daarom Geluk als de initiërende succesfactor om een High Performance Organisatie te worden.
Het doel van Huub als Chief Happiness Officer, is om de wereld elke dag een beetje gelukkiger te maken. Hoe? Door een happiness route te doorlopen worden organisaties, teams, medewerkers en ja ook de klanten een stuk gelukkiger. U komt dan vanzelf dichtbij de hoogste financiële winst. Geluk is hierbij niet ‘soft’ maar juist een cruciale voorwaarde voor prestatieverhoging en het behalen van de High performance Status als organisatie.
De grootste uitdaging voor zakelijk geluk ligt bij het adviseren en begeleiden van veranderingsprocessen waarbij de klant eerst durft te kiezen voor geluk en daarna pas het succesvol verbeteren van bedrijfsvoering. Juist door happiness centraal te stellen haal je de persoonlijke en zakelijke ambities in je leven. Happiness voor een dubbel doel. Het verdubbelt je ‘winst’ op zowel persoonlijk als op zakelijk vlak.
De kern van groei en succes zit in het rendement van ‘geluk en passie’ van medewerkers & klanten als succesfactor voor High Performance organisaties.
‘Samen op weg naar een Doorbraak in persoonlijk én zakelijk geluk en succes!