Over Bertine
High Performance Expert
20 jaar werkervaring o.a. als High Performance executive coach en Business Consultant Business Excellence
Van mijn 25e tot 45 jaar heb ik veel ervaring opgedaan in diverse functies met als overeenkomstig kenmerk het (helpen) verbeteren van prestaties van organisaties, teams en individuen: ‘Samen op weg naar een TOP-organisatie!’
Lees meer...
Mijn uitdaging in mijn laatste functie in loondienst bij de ING groep als Business Consultant Business Excellence was het adviseren en begeleiden van veranderingsprocessen met als doel het succesvol verbeteren van de bedrijfsvoering. Thema’s waren hierbij strategie & businessmodel, cultuur & medewerkers, verdienmodel, sales & marketing, proces & efficiency, communicatie & positionering en leiderschap & gedrag. Centraal staat het behalen van zakelijke ambities van mijn klanten.
Vanuit visie, een duidelijk doel, een samenhang van activiteiten en focus op actiepunten die resultaten echt verbeteren adviseer ik graag bedrijven. Doelstellingen zijn o.a. het vergroten van: winstgevendheid, omzet, klantbeleving en KTV, ROI, medewerker tevredenheid, proces en efficiency. Maar hoe bereik je het beste deze resultaten?
Mijn expertise heeft zich verder ontwikkeld de afgelopen jaren met name bij het inzicht geven over het ‘wat’ en ‘hoe’ bij veranderingsprocessen op weg naar een High Performance Organisaties. ‘HPO’s’ hebben als kenmerk bovengemiddelde resultaten op langere termijn (intern gericht).
Daarnaast adviseer ik over het behalen van een excellente klantbeleving door opzetten van Customer Journey’s en het structureel inbouwen van WOW-momenten (geluksexplosies) voor klanten op hun Momenten van de Waarheid (extern gericht).
Ik heb tevens jarenlange ervaring als High Performance Coach bij Nationale-Nederlanden en diverse H.P.O. opleidingen gedaan o.a. bij het High Performance Center en ISBW. De resultaten van de onderzoeken van André de Waal over High Performance Organizations hebben mij steeds meer aangesproken m.n. waarin hij aangeeft dat organisaties allereerst ‘geschikt’ moeten zijn voor mensen willen ze ‘high performing’ kunnen worden.
De ‘harde’ kern van groei en succes zit hem in het rendement van ‘geluk, passie en gedrag’ van medewerkers als succesfactor voor (H.P.O.) organisaties. Helaas is deze geluksfactor vaak de ‘vergeten’ factor in organisaties en wordt als ‘soft’ weggezet. Geluk is immers iets voor thuis en privé.
Voor mij reden het hier niet bij te laten zitten en mij verder te specialiseren als “Chief Happiness Officer’ aan de EUR in de factor ‘rendement van geluk’. Mijn passie is het om organisaties, werknemers, klanten en mensen gelukkiger te maken en vanuit geluk het (HPO) rendement te behalen. Vanuit wetenschappelijk bewezen inzichten blijkt geluk maakbaar te zijn en dus niet zo ‘soft’ als we vaak denken. Organisaties kunnen hier hun voordeel mee doen om in een door mij ontwikkelde ‘Route Happiness’ geluksbeleid te hanteren.
‘Samen op weg naar een succesvolle én gelukkige High Performance Organisatie!’
Specialismen: Coaching | Training | Consultancy | Business Excellence | Seminars | positionering | managementcoaching | klantbeleving | high performance | communicatie | Customer Experience Management | Changemanagement | rendement van geluk | passie | verbeteren |
Voor een nadere kennismaking:
* Persoonlijke website Bertine Blom
* Zakelijke Facebookpagina Bertine Blom
* Creatief CV Bertine Blom
* Persoonlijke LinkedIn
* Zakelijk YouTube-account
Chief Happiness Officer
Nieuwe expertise als Chief Happiness Officer vanaf 2014
Mijn ‘hogere doel’ (purpose) als ‘Chief Happiness Officer’ na mijn studie aan de ESAA, is om ook mijn bijdrage te leveren de wereld elke dag een beetje gelukkiger te maken. In mijn onderneming betekent dat ik samen met mijn klanten opleidingen aanbiedt met als doel gelukkige organisaties, teams, medewerkers en dolgelukkige klanten. En.. met een hoog rendement voor ogen! Door een ‘Happiness Route’ te doorlopen kom je ook vanzelf dichtbij de hoogste financiële winst. Geluk is hierbij niet ‘soft’ maar cruciale voorwaarde voor prestatieverhoging en behalen van de High performance Status als organisatie of in business met excellente klantbeleving. Hierbij zien we momenteel veel belangrijke geluksfactoren in diverse branches waar ik graag mijn bijdrage aan lever.
Lees meer...
Mijn grootste uitdaging voor zakelijk geluk ligt bij het adviseren en begeleiden van veranderingsprocessen waarbij de klant eerst durft te kiezen voor geluk en daarna pas het succesvol verbeteren van bedrijfsvoering. Juist door happiness centraal te stellen haal je de persoonlijke en zakelijke ambities in je leven. Happiness voor een dubbel doel. Het verdubbelt je ‘winst’ op persoonlijk en zakelijk vlak.
Een speciaal geluksprogramma heb ik ontwikkeld voor jongeren tussen de 15 – 25 jaar. Door te helpen bij het maken van de juiste keuze tussen de 15 – 25 jaar in studie en werk bouwen zij aan een gelukkige toekomst. Cruciaal is hierbij inzicht te hebben in je persoonlijke drijfkracht, je passie, je motivatiekracht: waar wordt jij ten diepste door gedreven , waar zit voor jou je passie.. Vanuit die kracht kun je de juiste beslissingen nemen voor een gelukkige toekomst. Doe hiervoor de ‘Passion to profit’ analyse.
Mijn Happiness expertise heb ik verkregen door studie (ESAA/EUR ‘Rendement van geluk’), werkervaring en onderzoek door o.a. interviews bij professionals en het volgen van trainingen. Ook heb ik doe ik onderzoek met de Poweranalyse en de ‘Happinessanalyse’ voor organisaties, teams, individu en jonge mensen van 15-25 jaar. Later hoop ik daar over te kunnen publiceren.
‘Happiness’ zie ik als meest succesvolle persoonlijke én zakelijk businessmodel ter wereld. Zoals de ex-premier van Bhutan Jigmi Y. Thinley in mijn korte interview zegt: ‘Het is niet alleen mogelijk, het is noodzakelijk!’
Mijn beide specialisaties (High Performance Organisaties & Rendement van Happiness) komen zo bijeen:
De kern van groei en succes zit in het rendement van ‘geluk en passie’ van medewerkers & klanten als succesfactor voor (HP) organisaties.
‘Samen op weg naar een Doorbraak naar persoonlijk én zakelijk geluk en succes!
Specialismen: Coaching | Training | Consultancy | Business Excellence | Seminars | positionering | managementcoaching | klantbeleving | high performance | communicatie | Customer Experience Management | Changemanagement | rendement van geluk | passie | verbeteren |Happiness | passie | Doorbraak |
Voor een nadere kennismaking:
* Persoonlijke website Bertine Blom
* Zakelijke Facebookpagina Bertine Blom
* Creatief CV Bertine Blom
* Persoonlijke LinkedIn
* Zakelijk YouTube-account