Samen op weg naar een TOP-organisatie!
Beste zakenpartner, accountants en hun ondernemers,
Voor het verbetertraject van uw organisatie nemen wij de weg naar de TOP (van de berg) als metafoor. Bij de ‘Doorbraakroute naar de TOP’ komt u langs verschillende verkeerslichten die verschillende doorbraakpijlers vertegenwoordigen zoals u ook verder kunt lezen op deze website. U kunt alleen de route veilig vervolgen als het verkeerslicht op groen staat!
Deze doorbraakpijlers zijn deeladviestrajecten voor uw organisatie of voor u als nieuwe dienstverlening voor uw klanten. Gaat u mee de TOP beklimmen? Veel plezier, succes en geluk met uw route naar een excellente bedrijfsvoering.
Business Model Innovatie seminar : voorjaarsborrel 31 maart, Ondernemershuis te Spijkenisse
Zit er voldoende rendement in uw businessmodel?
We leven in een tijd waarin steeds minder voorspelbaar is hoe u waarde kan toevoegen. De tijden van grote winsten maken en marktaandeel winnen zijn over. De meerderheid van de organisaties opereert in een omgeving waar plotseling concurrenten hun invloed pakken, klanten blijven vragen om nieuwe service en innovaties en business-plannen nog geen jaar houdbaar zijn. Organisaties moeten hun business model continue blijven vernieuwen om in de toekomst winstgevend te zijn en te blijven. Daar zijn nieuwe vaardigheden, tools en een nieuwe mindset voor nodig.
Snel kunnen inspelen op veranderingen in de markt en nieuwe kansen zien en pakken kan hét verschil maken! Tijd om te innoveren en nieuwe winstmogelijkheden te creëren! Dus innovatie van uw businessmodel. Hoe?
Inmiddels gebruiken miljoenen organisaties en start-ups wereldwijd het Business Model Canvas: een systematische en visuele methode om uw business model in kaart te brengen en te innoveren. Ondernemers denken hierbij als designers, zetten visuele tools in, maken toekomstscenario’s, genereren verschillende opties, innoveren als een start-up en maken prototypes en testen deze.
Door te werken met Het Business model Canvas wordt u op een gestructureerde wijze begeleid naar een (nieuwe) visie en strategie waarbij uw ambitie centraal staat. Graag nodigen we jullie uit voor het seminar ‘Business Model Innovatie’
AFSLUITING
Aan het eind van het seminar deelt u uw nieuwe
businessmodel met de overige deelnemers. Welk bouwsteen leidt bij u tot welk nieuw idee? Met welk resultaat? Wat gaat u morgen anders doen waarbij u rendement en succes van uw onderneming centraal stelt?
Vervolgroute op het seminar ‘Business Model Innovatie’
Wij faciliteren het ontwikkelen van nieuwe strategische inzichten en mogelijkheden aan de hand van een Route van negen stappen, waarbij het Business Model Canvas centraal staat. We starten de Route visie- en strategieontwikkeling met het seminar Business Model Innovatie.
Inhoud
Aan het eind van dit seminar heeft u in beeld:
- – het huidige business model van uw organisatie
- – de relevante omgevingsfactoren
- – creëer een bedrijfscultuur met een écht commitment aan de doelstellingen
- – innovatietechnieken voor business modellen
- – het proces van business modelling
- – een nieuw perspectief op uw klanten
Wij nodigen u van harte uit bij dit gratis seminar bij het ondernemershuis te Spijkenisse! Tevens ontmoet u diverse andere ambitieuze ondernemers en directeuren om te netwerken onder het genot van een borrel. Voor exacte tijden en locatie, zie onze agenda !
Graag aanmelden bij :
bertine@bertineblom.nl
huub@huubvdberg.nl
Huub ontmoet Leo Bormans, schrijver van ‘World Book of Happiness’
Huub ontmoet Leo Bormans:
Iedereen is er naar op zoek, velen vinden er deeltjes van, maar wat maakt ons precies gelukkig? Leo Bormans vroeg het aan 100 geluksprofessoren uit 50 landen. Geen dromers en filosofen maar onderzoekers en wetenschappers, van Amerika tot China, van Australië tot IJsland en Japan. Hun kennis en wijsheid verzamelde hij in het succesvolle boek en internationale project The World Book of Happiness, dat al in meer dan tien talen vertaald is.
Bertine ontmoet Jenn Lim, CEO en ‘chief happiness officer’ van Delivering Happiness
Hoe geluk bijdraagt aan geweldige bedrijfsresultaten vertelt Jenn Lim aan Bertine. Jenn Lim was naast CEO ook ‘chief happiness officer’ van Delivering Happiness.
En Lim was mede-creator van het beroemde managementboek ‘Delivering Happiness‘ van Tony Hsieh, de oprichter van online retailer Zappos. In dit bedrijf, dat eind jaren ’90 werd opgericht, groeide ‘Happiness’ uit tot een ijzersterke methode. Niet voor niets kocht Amazon het bedrijf in 2009 voor $1,2 miljard.
Geluk en cultuur: Bertine en Pieter Zwart, Coolblue
Succesvol zakenman Pieter Zwart van Coolblue in gesprek met Bertine Blom. ‘De wens om blije klanten te krijgen start bij het aantrekken van goed en blije werknemers in dienst te nemen. Maar hoe doe je dat? Stel jezelf de vraag of je met je nieuwe college in de avond een drankje wilt doen. ‘
Het neerzetten van de juiste bedrijfscultuur is één, maar het centraal stellen van de klant staat minstens op hetzelfde niveau. Hoe krijg je dit voor elkaar? Bekijk de video uit 2014 van Pieter Zwart van Coolblue over ondernemen en klantwensen.
Coolblue is de snelgroeiende onderneming achter bijna 300 webshops in Nederland en België en 7 fysieke winkels in Rotterdam, Eindhoven, Groningen, Amsterdam, Utrecht, Lochristi en Antwerpen. Via specialisten als TVstore.nl en Laptopshop.be is het de grootste verkoper van consumentenelektronica in de Benelux.
Geluk & rendement: Bertine & Jort Kelder
Spraakmakende presentatie bijgewoond en persoonlijk Jort Kelder ontmoet. Veel geleerd over Jort’s belastingparadijs en geluk & rendement. Zoals hij zelf zegt: ‘U moet weten, in het echt ben ik een stuk beter en leuker…’. Ik heb dat die avond persoonlijk mogen ervaren.