Hoe kan het regeerakkoord u als accountant PE-uren opleveren?

PE-uren voor accountants door nieuw regeerakkoord

Prinsjesdag bracht ondernemersland weinig nieuws. Een demissionair Kabinet komt meestal niet echt met nieuwe plannen, maar na ruim tweehonderd dagen formeren is dinsdag 10 oktober 2017 het nieuwe regeerakkoord gepresenteerd. Het kabinet van Rutte III gaat werk maken van de gewenste energietransitie, het belastingstelsel grondig aanpassen en de arbeidsmarkt verder hervormen.

De impact voor u als accountant, uw accountantsorganisatie en cliënten kan stevig zijn. Maar de plannen van Rutte III bieden ook kansen.

 

Enkele opvallende plannen zijn:

1)  We gaan minder inkomstenbelasting betalen!

2) Lage btw-tarief van 6% naar 9%

3) Vennootschapsbelasting omlaag!

4) Wet DBA op de schop

5) Minimum uurtarief zzp’ers

De komende weken zult u als accountant uw medewerkers en cliënten hierover vast nader informeren. Wist u dat u deze informatiesessies kunt laten accrediteren? Zo slaat u twee vliegen in één klap: meer kennis van de impact van het nieuwe regeerakkoord én geaccrediteerde PE-uren.

Aarzel niet en bestel nu de producten ‘Accrediteren van uw sessies en trainingen zonder CEDEO’ en ‘Inschrijfkosten PE-sessie’, dan ontvangt u de PE-handleiding en kunt u uw kennissessie(s) gaan plannen. Partners in Doorbraak staat klaar om u hierin te begeleiden.

Indien u meer informatie wilt kunt u bijgaand contactformulier invullen. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.

 

 

Route naar succes

Route ‘Op weg naar een innovatieve en succesvolle strategie!’

Op weg naar een innovatieve en succesvolle strategie!

Ambitieuze kantoren kiezen een nieuwe koers: De strategie van accountantskantoren is aan vernieuwing toe.

U gaat steeds minder verdienen aan het samenstellen en controleren van jaarrekeningen en het doen van aangiften. Deze producten worden voor de ondernemer steeds minder waard en zijn in de perceptie van klanten allemaal hetzelfde. U wilt meer winst maken, echter De markt krimpt en de verwachting is dat de markt blijft krimpen. De veranderingen in de markt zijn ingrijpend en voltrekken zich in een rap tempo. De traditionele producten en diensten van een accountant worden door de klant gezien als een kostenpost, waarop bezuinigd kan worden. Accountantskantoren onderscheiden zich niet of nauwelijks van elkaar. De waan van de dag overheerst, hierdoor speelt u niet snel genoeg in op de veranderende omstandigheden.
De vennoten gunnen zich niet de tijd om zich met de lange termijn doelstellingen bezig te houden, waardoor een inspirerende visie ontbreekt. Het huidige business model van uurtje-factuurtje staat onder druk. Accountantskantoren proberen nog alles voor iedereen te betekenen. Dat leidt tot middelmatigheid.

Nieuwe strategie en business model
Doorgaan op dezelfde manier betekent minder winst maken en inkrimping van uw personeelsbestand. Dit is geen optie meer. Nu is het tijd om na te denken over uw business model  en dit te vernieuwen!
We gaan hiermee concreet aan de slag in de uitdagende Route ‘Op weg naar een innovatieve en succesvolle strategie!’

Wat is het doel van de Route : Op weg naar een succesvolle en innovatieve strategie!’

Door inzicht te verkrijgen in:

  • Huidige ambities en koers van de organisatie…
  • (Ontwikkeling van) externe context van de organisatie
  • Interne omstandigheden van de organisatie
  • ‘Fit’ van huidige ambities en koers met interne en externe context
  • Strategische opties op basis van analyse

Komen tot:

  • Stevig gefundeerde en breed gedragen (nieuwe) strategische koers
  • Concreet businessplan op hoofdlijnen om invulling te geven aan ambities
  • Optimale aansluiting van plannen en doelstellingen bij aanbod (HPO-) programma

We zien u graag als deelnemer, voor meer informatie zie onze contactpagina of bel met Huub van den Berg (06-21833933)

Samen op weg naar een TOP-organisatie!

Beste zakenpartner, accountants en hun ondernemers,

Voor het verbetertraject van uw organisatie nemen wij de weg naar de TOP (van de berg) als metafoor. Bij de ‘Doorbraakroute naar de TOP’ komt u langs verschillende verkeerslichten die verschillende doorbraakpijlers vertegenwoordigen zoals u ook verder kunt lezen op deze website. U kunt alleen de route veilig vervolgen als het verkeerslicht op groen staat!

Deze doorbraakpijlers zijn deeladviestrajecten voor uw organisatie of voor u als nieuwe dienstverlening voor uw klanten. Gaat u mee de TOP beklimmen? Veel plezier, succes en geluk met uw route naar een excellente bedrijfsvoering.

Op weg naar de TOP!

Business Model Innovatie seminar : voorjaarsborrel 31 maart, Ondernemershuis te Spijkenisse

Zit er voldoende rendement in uw businessmodel?

We leven in een tijd waarin steeds minder voorspelbaar is hoe u waarde kan toevoegen. De tijden van grote winsten maken en marktaandeel winnen zijn over. De meerderheid van de organisaties opereert in een omgeving waar plotseling concurrenten hun invloed pakken, klanten blijven vragen om nieuwe service en innovaties en business-plannen nog geen jaar houdbaar zijn. Organisaties moeten hun business model continue blijven vernieuwen om in de toekomst winstgevend te zijn en te blijven. Daar zijn nieuwe vaardigheden, tools en een nieuwe mindset voor nodig.

Snel kunnen inspelen op veranderingen in de markt en nieuwe kansen zien en pakken kan hét verschil maken! Tijd om te innoveren en nieuwe winstmogelijkheden te creëren!  Dus innovatie van uw businessmodel. Hoe?

Inmiddels gebruiken miljoenen organisaties en start-ups wereldwijd het Business Model Canvas: een systematische en visuele methode om uw business model in kaart te brengen en te innoveren. Ondernemers denken hierbij als designers, zetten visuele tools in, maken toekomstscenario’s, genereren verschillende opties, innoveren als een start-up en maken prototypes en testen deze.

Door te werken met Het Business model Canvas wordt u op een gestructureerde wijze begeleid naar een (nieuwe) visie en strategie waarbij uw ambitie centraal staat. Graag nodigen we jullie uit voor het seminar ‘Business Model Innovatie’

AFSLUITING
Aan het eind van het seminar deelt u uw nieuwe 
businessmodel met de overige deelnemers. Welk bouwsteen leidt bij u tot welk nieuw idee? Met welk resultaat? Wat gaat u morgen anders doen waarbij u rendement en succes van uw onderneming centraal stelt?

Vervolgroute op het seminar ‘Business Model Innovatie’

Wij faciliteren het ontwikkelen van nieuwe strategische inzichten en mogelijkheden aan de hand van een Route van negen stappen, waarbij het Business Model Canvas centraal staat. We starten de Route visie- en strategieontwikkeling met het seminar Business Model Innovatie.

Inhoud
Aan het eind van dit seminar heeft u in beeld:

  • – het huidige business model van uw organisatie
  • – de relevante omgevingsfactoren
  • – creëer een bedrijfscultuur met een écht commitment aan de doelstellingen
  • – innovatietechnieken voor business modellen
  • – het proces van business modelling
  • – een nieuw perspectief op uw klanten

Wij nodigen u van harte uit bij dit gratis seminar bij het ondernemershuis te Spijkenisse! Tevens ontmoet u diverse andere ambitieuze ondernemers en directeuren om te netwerken onder het genot van een borrel. Voor exacte tijden en locatie, zie onze agenda !

Graag aanmelden bij :

bertine@bertineblom.nl

huub@huubvdberg.nl

Businessmodel voor succes!

Businessmodel voor succes!

 

Leo Bormans : Schrijver World Book of Happiness

Huub ontmoet Leo Bormans, schrijver van ‘World Book of Happiness’

Huub ontmoet Leo Bormans:

Iedereen is er naar op zoek, velen vinden er deeltjes van, maar wat maakt ons precies gelukkig? Leo Bormans vroeg het aan 100 geluksprofessoren uit 50 landen. Geen dromers en filosofen maar onderzoekers en wetenschappers, van Amerika tot China, van Australië tot IJsland en Japan. Hun kennis en wijsheid verzamelde hij in het succesvolle boek en internationale project The World Book of Happiness, dat al in meer dan tien talen vertaald is.

Huub met Leo Bormans, schrijver 'World Book of Happiness'

Huub met Leo Bormans, schrijver ‘World Book of Happiness’

Bertine ontmoet Jenn Lim, CEO van Delivering Happiness

Bertine ontmoet Jenn Lim, CEO en ‘chief happiness officer’ van Delivering Happiness

Hoe geluk bijdraagt aan geweldige bedrijfsresultaten vertelt Jenn Lim aan Bertine. Jenn Lim was naast CEO ook ‘chief happiness officer’ van Delivering Happiness.

En Lim was mede-creator van het beroemde managementboek ‘Delivering Happiness‘ van Tony Hsieh, de oprichter van online retailer Zappos. In dit bedrijf, dat eind jaren ’90 werd opgericht, groeide ‘Happiness’ uit tot een ijzersterke methode. Niet voor niets kocht Amazon het bedrijf in 2009 voor $1,2 miljard.

Onderscheidende en daadkrachtige Pieter Zwart, Coolblue

Geluk en cultuur: Bertine en Pieter Zwart, Coolblue

Succesvol zakenman Pieter Zwart van Coolblue in gesprek met Bertine Blom. ‘De wens om blije klanten te krijgen start bij het aantrekken van goed en blije werknemers in dienst te nemen. Maar hoe doe je dat? Stel jezelf de vraag of je met je nieuwe college in de avond een drankje wilt doen.

Het neerzetten van de juiste bedrijfscultuur is één, maar het centraal stellen van de klant staat minstens op hetzelfde niveau. Hoe krijg je dit voor elkaar? Bekijk de video uit 2014 van Pieter Zwart van Coolblue over ondernemen en klantwensen.

Coolblue is de snelgroeiende onderneming achter bijna 300 webshops in Nederland en België en 7 fysieke winkels in Rotterdam, Eindhoven, Groningen, Amsterdam, Utrecht, Lochristi en Antwerpen. Via specialisten als TVstore.nl en Laptopshop.be is het de grootste verkoper van consumentenelektronica in de Benelux.

Spraakmakend presentator Jort Kelder

Geluk & rendement: Bertine & Jort Kelder

Spraakmakende presentatie bijgewoond en persoonlijk Jort Kelder ontmoet. Veel geleerd over Jort’s belastingparadijs en geluk & rendement. Zoals hij zelf zegt: ‘U moet weten, in het echt ben ik een stuk beter en leuker…’. Ik heb dat die avond persoonlijk mogen ervaren.

Geluk & leiderschap: Bertine en Bas van der Veldt, CEO AFAS

Geluk & leiderschap: Bertine en Bas van der Veldt, CEO AFAS

Bas stelt geluk centraal: ‘We doen hier niet aan rocket science. We zijn alleen al achttien jaar bezig om happy medewerkers en blije klanten te maken. Dat is een model dat kennelijk niet zo maar te kopiëren is.’

Bas van der Veldt is de Algemeen directeur (CEO) en tevens het boegbeeld van AFAS Software. Bas is op jonge leeftijd begonnen bij AFAS en tijdens zijn studie Bedrijfsinformatie Systemen aan de Universiteit van Amsterdam heeft hij zich de ICT-wereld eigen gemaakt.

DSC09306

Begonnen als Productmanager heeft hij zich bij AFAS binnen no-time ontwikkeld tot Directeur Productdevelopment, waarbij hij verantwoordelijk was voor de ontwikkeling van alle Profit-producten. Met ingang van 2008 is Bas CEO van AFAS en eindverantwoordelijk voor het reilen en zeilen van AFAS. Bas is een veelgevraagd spreker en een echte ICT-kenner en staat altijd open voor vragen en suggesties.

Ook tijdens de crisisjaren groeide AFAS Software met dubble digits. Succesfactoren zijn: happy medewerkers, het ontbreken van secretaresses, humor en een extreme focus op de klant.

 

Bertine ontmoet Jenn Lim, CEO van Delivering Happiness

Jenn Linn vertelt over geluksstrategie van Zappos

Delivering Happiness. Wat valt er te leren van de strategie en visie van Zappos?

Bertine heeft Jenn Lim ontmoet (Zie foto) en geleerd van haar visie op klantgeluk

Zappos is een bedrijf dat in korte tijd groot is geworden en klantenservice als een belangrijk onderdeel van haar propositie ziet. In 2005 werd hun missie ’to live and deliver WOW’. Toen werden er ook 10 kernwaarden gekozen om intern aan de cultuur te werken. Een cultuur die een cultuur van ‘delivering happiness’ startte en organisatiebreed werd doorgevoerd.

Tijdens het Happiness Event ‘Happy Customers’ en de training ‘Neem jouw klant mee op reis naar geluk’ is de Zappos filosofie het vertrekpunt.

‘Een service bedrijf dat toevallig schoenen verkoopt’

De kern van de boodschap is dat zij alles in dienst stellen van ‘delivering happiness’. Hierbij is werken aan de cultuur hun nummer één prioriteit, want de juiste cultuur zorgt voor ‘happiness’ onder de medewerkers. ‘Happiness’ onder de klanten realiseren zij door zorg te dragen voor het wow-effect bij de klant oftewel door het leveren van de beste klantenservice en -beleving. Storytelling en Net Promotor Scores zorgen vervolgens voor mond-tot-mond reclame.

Zappos ging in op twee cruciale pijlers voor succesvolle bedrijven:

  1. Kernwaarden waar je je als bedrijf aan committeert vormt de cultuur. Dit is immers wat je wilt waarmaken en staat los van de performance. Deze kernwaarden dienen systematisch doorgevoerd te worden naar strategie, leiderschap, sales, proces- en organisatieontwikkeling en gedrag van medewerkers.
  2. De visie dient een hoger doel te ondersteunen anders dan het realiseren van financiële waarde. Dit inspireert en appelleert op het ‘brandend verlangen’ bij mensen. Het draagt bij aan ‘happiness’, zo wijst onderzoek ook uit. Waar werken voor geld of bonussen enkel voor de korte termijn motiveert.

Zappos is het bewijs dat de parameters, het kwantitatieve, op een nieuwe manier bereikt kunnen worden. Een manier die minder op efficiency zit en meer op emoties en beleving, de zachte kant.

‘Waarde creëren met mensen’

Jenn Linn vertelde uit ervaring hoe belangrijk het is om bij werving niet alleen op een match op functievereisten maar ook op een match op de visie en de kernwaarden te letten. Geen of maar en, geen concessies. Iedere medewerker krijgt vervolgens 5 weken training en begint aan de telefoon. Want er bestaat geen afdeling, maar iedereen vertegenwoordigt het hele bedrijf. Hierna krijgt men de vraag of ze $4000 willen of willen blijven. Realiteit leert dat het geloof in het bedrijf en de cultuur groter is dan de keuze voor het geld (1%).

Het is van cruciaal belang het vertalen van de kernwaarden naar het dagelijkse werk en gewenste gedrag. Dit is via verschillende creatieve werkvormen bespreekbaar te maken en te vertalen. Laat mensen bovendien intern ‘happy’ klantcontact momenten delen met elkaar. Stimuleer intervisie en maak blokkerende gedachten en belemmeringen bespreekbaar.

Hoe kan ik hiermee aan de slag?

Is het mogelijk om dit te bewerkstelligen in een bedrijf met een niet-eigenaar? Ervaring leert dat het gaan voor de parameters veilig is. Maar iedereen, op elk niveau in een organisatie, heeft een sparkle, een droom, een brandend verlangen, ‘a goal in life’, en die is aan te spreken.

Werken vanuit het businessmodel ‘delivering happiness’ vraagt om een onconventionele manier van denken, waarbij je andere dingen dan de standaard dingen van nu beloont. Ook ‘lef hebben’ kwam hierbij ter sprake. Wil je zelf hiermee aan de slag dan is het wel belangrijk om te zorgen voor een ‘decision center’, draagvlak bij het managementteam, voor wat je wilt bereiken. Vergeet bovendien niet dat hoe gemotiveerder jij als manager bent, hoe groter je creatievermogen is. Aldus Jenn Lim.

Mocht u interesse hebben om deel te nemen volg dan het event ‘Happy Custoners’ , of een seminar of training

Tijdens het event komen verschillende ideeën en tips naar voren voor vertaling van bovenstaande naar de eigen praktijk.

Bij de Happy Business Academy staan WOW-momenten in het klantcontact centraal. Het doel is om het rendement te verhogen vanuit klantgeluk. Geluk als rendementsversneller.