Innovista ‘Organisatie Ondersteunend Relatiemanagement’
De transitie van Vista naar InnoVista is veelzijdig:
* van Reactief naar Proactief
* van papier naar digitaal
* van Accountants naar Adviespartners
* van een kundig en sober accountantskantoor naar een kundig accountantskantoor met frisse en jeugdige uitstraling en bekend in de markt
Client
InnoVista denkt vooruit en innoveert. Juist dat onderstrepen we in onze naam.
Wij zijn een enthousiaste, laagdrempelige, innovatieve en uitdagende organisatie, die gericht is op efficiency en korte lijnen. Wij werken graag voor ondernemers, particulieren, stichtingen en verenigingen. Grenzen vormen in deze tijd geen barrière meer. Iedereen kan van waaruit dan ook bij ons terecht en is van harte welkom.
Onze diensten en producten beslaan het brede gebied van de accountancy, salarisadministratie en advisering. Accountancy in de traditionele zin van het woord, echter net weer onderscheidend door de innovatieve werkwijze en aanpak. Voor advisering in brede zin zijn wij uw persoonlijke adviespartner.
Maak kennis met InnoVista, wij zijn u graag van dienst. Wij zijn zorgvuldig, integer en verstaan ons vak.
Wij zijn uw vertrouwen waard.
Innovista Website: http://innovista.nu
Het programma
Het programma ‘Organisatie Ondersteunend Relatiemanagement (OOR)’
Wij zijn door de directie van InnoVista ingeschakeld om hen te begeleiden bij hun transitie van Vista naar InnoVista.
Inzicht in gedrag
Wij hebben een programma op maat ontwikkeld waarbij wij gedurende een jaar de vennoten en het personeel bewust hebben gemaakt van de invloed van hun gedrag op hun omgeving. De individuele kwaliteiten en die van de organisatie hebben wij doorvertaald naar de dagelijkse werkzaamheden en de relatie met de klanten. Door je nog meer te verdiepen in de klant, leer je deze nog beter kennen en kun je hen nog (pro)actiever benaderen en bedienen.
AanTafel sessies
InnoVista organiseert jaarlijks een aantal bijeenkomsten voor ondernemers uit de regio. Tijdens deze AanTafel sessies worden onderwerpen besproken die voor ondernemers van belang zijn. De bijeenkomsten zijn praktisch van aard waarbij de dagelijkse ondernemers-praktijk voorop staat. Hierdoor staat InnoVista nog dichter bij de klant te staan en kunnen zij op een laagdrempelige wijze hun kennis overdragen. Goed voor de naamsbekendheid en de proactieve benadering van de markt. Voor de medewerkers die een actieve rol spelen bij deze AanTafel sessies hebben wij een speciale training ‘Presentatietechnieken’ ontwikkeld.
Adviespartner
Door het introduceren van het partner-in-business adviesgesprek krijgt een jaarrekeningbespreking een heel andere dimensie met veel meer toegevoegde waarde voor de klant en het biedt InnoVista de mogelijkheid haar rol als adviespartner concrete invulling te geven.
Digitalisering
Door zowel de medewerkers als de klanten vertrouwd te maken met de nieuwe digitale dienstverlening MAP, OLA en SOL is veel tijd geïnvesteerd in training met de programma’s en uitleg aan klanten.
Resultaat
Na aanvankelijke scepsis en huiver voor het programma is het personeel enthousiast aan de slag gegaan om van de transitie een succes te maken.
Door bewustwording van gedrag is wederzijds begrip voor collega’s onderling gegroeid en is het contact met klanten nog verder geïntensiveerd en verstevigd. Hierdoor is een belangrijke basis gelegd voor de nieuwe rol van adviespartner. De digitale toepassingen (MAP, OLA en SOL) zijn goed ingetraind en ingevoerd bij de klanten. Dit heeft een enorm efficiencyvoordeel opgeleverd. Zowel voor InnoVista als voor de klant.