Nationale-Nederlanden

Verhogen van de verkoopkracht van de salesforce

Gevraagd voor ‘Project operatie Salesforce’. Doel: het ontplooien van activiteiten gericht op het vergroten van de commerciële slag- en verkoopkracht.

Klant

Nationale-Nederlanden:

Sparen, Hypotheken, Beleggingen, Verzekeringen, Leningen, Pensioenen
Uitgebreid assortiment · Ruim 5 miljoen klanten · Sparen met een hoge rente

Website Nationale-nederlanden voor meer informatie klik hier.

Korte omschrijving taak

Taak

Gevraagd voor ‘Project operatie Salesforce’. Doel: het ontplooien van activiteiten gericht op het vergroten van de commerciële slag- en verkoopkracht samen met het managementteam Regio Rijnmond. Functioneel aangestuurd door projectleider Verkoopkracht.

Geluk is in dit programma is niet een doel op zich geweest. Wil je een dergelijk ontwikkelingsprogramma een succes laten worden is het echter essentieel om het ‘geluk’ van de medewerkers centraal te stellen. Door het verbeteren van de persoonlijke kracht van de accountmanagers, voorafgaand door een assessment, is uiteindelijk een ‘gelukkige’ accountmanager de ambitie. Een accountmanager die weet waar zijn sterke kanten, valkuilen én talenten zitten. Vanuit inzicht in eigen kracht en passie kun je beter klanten adviseren. Een betere keuze maken voor invulling van je werk en klanten die bij je passen. Ook de samenwerking onderling verloopt beter met collega’s en leidinggevenden als geluk centraal staat. Voor een beter rendement op langere termijn.

Taken en verantwoordelijkheden

Taken en verantwoordelijkheden:

    • initiëren, ontwikkelen en uitrollen van landelijke en regionale salesplannen;
    • analyseren van trainingsbehoefte;
    • rapporteren ontwikkelingen salesplannen;
    • implementatie en monitoring van acties;
    • coachen (on-the-job) van accountmanagers;
    • het ontwikkelen en uitvoeren van verkooptrainingen aan management, accountmanagers en verzekeringsadviseurs
    • coördinatie van deelprojecten ‘van marketing naar sales’;
    • ontwikkelen best practices en salestips;
    • vertaling en implementatie van het landelijke marketingbeleid naar concrete invulling in salespraktijk regionaal.
    • assessments beoordelen en vertalen naar een ontwikkelingsprogramma

Belangrijk onderdeel was het invullen van de rol van assessor en het beoordelen van praktijksimulaties voor de camera op sociale kracht, denkkracht, daadkracht en wilskracht.

Assessment en analyse verkoopgesprekken en advisering

Assessments accountmanagers

Ontwikkeling van de individuele accountmanagers en samenstelling teams is belangrijk voor het optimaal bedienen van de klanten. Accountmanagers zijn in dit programma ontwikkeld op vaardigheden om zo vanuit persoonlijke kracht en passie het werk nog beter te kunnen uitvoeren en uiteindelijk de verkoopkracht te laten toenemen. Door het beter adviseren van je klanten vanuit analyse van de klantbehoeften en inzet van denk-, daad-, wils- en sociale kracht, creëer je op langere termijn gelukkiger klanten. Gelukkige klanten zijn ambassadeurs die belangrijk zijn voor iedere organisatie.

De vaardigheden van de individuele accountmanagers zijn door middel van assessments in kaart gebracht. De assessments waren onderdeel van een ontwikkelingsprogramma op vaardigheden.

Vaardigheden:

-sociale kracht

-daadkracht

-wilskracht

-denkkracht